tiistai 29. tammikuuta 2013

Vesimarrgh!!

Mietin tänään pitkään ja hartaasti kehtaanko julkaista tämänpäiväiset aikaansaannokseni. Sitten muistin, että joku oli toivonut postausta ei-niin-onnistuneista lakkauksista, joten menkööt nämä ikään kuin sellaisina.

Olen kokeillut vesimarmorointia pari kertaa aiemmin, joka kerta huonoin, tai vielä huonommin lopputuloksin. Edelliskerrasta oli vierähtänyt tovi ja aika parantanut haavat: "Miten vaikeaa se nyt voi olla? Muutkin siinä onnistuu, valitsen vaan riittävän peittävät ja laadukkaat lakat, niin onnistun minäkin". WRONG. Valitsin käyttöön China Glazen Dance babyn ja Lemon Fizzin. Tiedän, aika hölmöä käyttää lähes rakkaimpia lakkoja tähän tarkoitukseen, niitä kun lutraantuu hommassa melko paljon. Lakat kuitenkin toimi erinomaisesti lajissa. Lakkapisarat levisivät veden pinnalle täysin moitteettomasti, eikä kuivahtanut nopeasti, joten ehdin piirrellä neulalla marmorointikuviot ihan rauhassa. Onnistuin myös valitsemaan värit, jotka omasta mielestäni sopii hyvin yhteen.

Vaan kun on kyse siitä, että pitäisi saada kuviot joka kerta samanlaisiksi, niin En Vaan Osaa. Seurasi aivan jäätävä sotku ja kädet oli ranteita myöden kynsilakassa. Pääsin lopputulokseen, joka tyydytti joten kuten ja päätin jättää tämän kynsitaiteilun alalajin vastaisuudessa niille, jotka sen taitavat. Päivi kiittää ja kumartaa.




14 kommenttia:

  1. Kannattaa sormet vuorata teipillä ennen marmorointia. Mun mielestä marmorointi on parhaimmillaan silloin, kun jokaisessa kynnessä on erilainen kuvio. Ihan tylsiä sellaset, mitkä on samanlaisia :D Mä aina sanon, jos näytän vesimarmorointia sellasille ihmisille, ketkä sitä eivät ole kokeilleet tai "eivät osaa", että marmorointiin vaikuttavat:
    1. kuun asento ja vetovoima
    2. aurinkopilkut ja
    3. aurinkotuuli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon aiempina kertoina teipannut sormet ja jostain syystä sotkua ja kiristyneitä hermoja on ollut havaittavissa jopa enemmän :D. Mut ehkä koitan jälleen sitä konstia, jos seuraava kerta vielä tulee :).

      Poista
  2. Mä olisin oikein tyytyväinen tommoseen lopputulokseen :D

    VastaaPoista
  3. Musta nää näyttää oikein hyviltä, ainakin jos vertaa mun yritelmiin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitoksia. Jotenkin en osaa suhtautua omiin töihin kovin helposti suurella tyytyväisyydellä :).

      Poista
  4. Hyvältähän nuo näyttää! Aivan jopa syötävää hyvältä, ampparijätskiä mmmm;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myönnän, että tykkään itsekin väreistä. Aika namit.

      Poista
  5. Oikein hyvältä näyttää, ja mielestäni toisiinsa verrattuna oikein samanoloiset. Eihän kai vesimarmoroinnilla oo mahollista aivan identtisiä saadakaan?
    Luokittelisin lopputuloksen onnistuneitten-kategoriaan. Nih.

    Älä ole liian ankara itelles. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi-mainosta (vai oivariini) mukaillekseni, "kaiken voi aina tehdä paremmin" :). Mä kehitän itseäni koko ajan olemaan vähemmän ankara itselleni, vaikeeta on :D. Kiitos kehuista :3

      Poista
  6. Näähän on oikein hyvät - luulin otsikon perusteella jotain epäonnistumiseen liittyvää tapahtuneen.
    Mä aloitin männä viikolla vesimarmorointia pitkästä aikaa, mutta mikään mun valitsemistani yli 5 lakasta ei edes levinnyt kunnolla kippoon tiputtaessa, joten annoin olla! Ei taida olla meikäläisen laji :´(

    VastaaPoista
  7. Mä oon nähnyt monia epäonnistuneita vesimarmorointeja ja nämä ei ole sellaiset! Tykkään näistä sun tekemistä tosi paljon! :)

    VastaaPoista
  8. Hienostihan nää on onnistuneet:o) Oletko muuten kokeillut rasvata kynsinauhat ja sormenpäät esim. Bepanthen voiteella? Jää se teippien kanssa säätäminen pois ja lakkojen siistiminen on paljon helpompaa. No, vettä joudut vaihtamaan varmaan muutaman kerran, mut se kait on aika pieni vaiva.

    VastaaPoista
  9. Näähän on söpöt:) Ei mtn vikaa!

    VastaaPoista